Proiecte 2023-2024

1. MODA 9 LA ȘENCHEA

Organizație aplicantă: Liceul Tehnologic Dr. Ioan Șenchea, Făgăraș

Domeniu proiect: mediu natural,matematică, chimie,restaurare,meșteșuguri, antreprenoriat și dezvoltare personală, design și modă, educație ecologică și comunitară

Loc de desfășurare: Liceul Tehnologic Dr. Ioan Șenchea, Făgăraș

Proiectul propune o inițiativă creativă și educativă pentru elevii claselor a X-a liceu și a XI-a profesională pe dezvoltarea abilităților tehnice ale elevilor prin crearea de articole vestimentare personalizate. Elevii vor utiliza culori extrase din plante, dar și culori sintetice obtinute chimic, experimentând cu pictura, croitoria, arta cusutului, inclusiv reciclarea materialelor. 

Categorie beneficiari: elevi de liceu (clasa a X-a și a XI-a)

Buget: 6578 lei


2.story.lab 3D scanning

Organizație aplicantă: Grup de inițiativă  story.lab

Domeniu proiect: domeniul tehnologiei de scanare 3D cu aplicații în grafică pe calculator și artă

Loc de desfășurare: Făgăraș
story.lab este un proiect multidisciplinar adresat liceenilor care are ca scop crearea de spații de învățare și experimentare cu noile tehnologii digitale pentru a crea proiecte artistice sau de documentare. Ediția din acest an propune scanarea 3D ca metodă de documentare și arhivare a unor obiecte de interes pentru liceeni atât din universul urban cât și din cel personal. Cei 15 participanți vor fi încurajați să identifice o temă și obiectele de interes pentru ei care vor fi prezentate publicului online și în cadrul unui eveniment la finalul proiectului.

Categorie beneficiari: elevi de liceu

Buget: 12356,04 Lei


3.Clubul de robotică – Roboclub

Organizație aplicantă: Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă FĂGĂRAȘ  (C.S.E.I. Făgăraș

Domeniu proiect:matematică, IT, informatică și electronică, terapii specifice 

Loc de desfășurare: Făgăraș
Acest proiect se adresează copiilor din Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă Făgăraș, cadrelor didactice din școală și elevilor școlilor cu care se vor încheia parteneriate de colaborare. Clubul de robotică “Roboclub” propune ateliere de promovare a tehnologiei, construcţie şi programare a roboţilor la nivel de începători, sub forma unui cerc a câte două ore, de două ori pe săptămână, pentru elevii din gimnaziu și profesional. 

Categorie beneficiari: elevi din învățământul primar, gimnazial și profesional

Buget: Buget: 10000 Lei


4.Astroart

Organizație aplicantă: Grupul de voluntari SNAC –Colegiul Național ”Radu Negru” Făgăraș

Domeniu proiect: interdisciplinar, îmbină fizica, astronomia, geografia cu domeniul artelor

Loc de desfășurare: Colegiul Național „Radu Negru” – Făgăraș
Acest proiect își propune să trezească interesul elevilor pentru stiință învățândui cum să utilizeze telescopul pentru a realiza observații astronomice, descoperind și discutând cu specialiști despre sistemul solar, obiecte galactice, galaxii, asteroizi, optică și instrumente astronomice, dar și analizând astrofotografiile realizate de elevii pasionați de fotografie sau cele obținute de la observatoarele astronomice din țară, îmbinând cu arta picturii celeste și a desenului grafic, cu nuanța romantică a scrisorilor trimise de pe Lună, cu arta muzicii. 

Categorie beneficiari: elevi cu vârsta cuprinsă între 10 și 18 ani

Buget: 13000 Lei


5.Știința e în natura noastră

Organizație aplicantă: Asociația Colinele Transilvaniei

Domeniu proiect: Mediu natural, biologie, geografie

Loc de desfășurare: Ungra, Ticușu Vechi, Cincșor, Cincu și Bruiu
Scopul proiectului este de a apropria elevii de științele naturale, de a-i ajuta să înțeleagă mai bine cum funcționează lumea complexă a naturii din jur.  Nevoia observată este legată de deconectarea tinerilor și a copiilor de peisajul natural în care trăiesc. Științele naturale și opțiunile vocaționale conectate nu sunt cunoscute și apreciate. Printr-un grad mai bun de conștientizare în legătură cu valorile naturale ale peisajului, putem să facem din știința naturii o călătorie a cunoașterii cu lipici la cei mici, lucru care o să ajute în dezvoltarea durabilă a zonei.

Categorie beneficiari: elevi din clasele a V-a și a VI-a

Buget: 12000 Lei


6.Robomatica

Organizație aplicantă: Academia de Informatică Brașov

Domeniu proiect:Robotică și programare vizuală

Loc de desfășurare: Zărnești

Proiectul vizează inițierea în robotică a unui număr de 72 elevi cu vârste între 9-14 ani din Zarnesti, utilizând trei tipuri de seturi de robotica Lego, pentru trei nivele de vârsta. Un mentor local va fi format si la final 6 seturi de robotică vor rămâne beneficiarilor pentru continuarea activităților.

Categorie beneficiari: elevi

Buget:19680 Lei


7.DigitalArt

Organizație aplicantă: Grupul de voluntari SNAC –Colegiul Național ”Radu Negru” Făgăraș

Domeniu proiect: interdisciplinar, îmbină desenul, grafica, pictura, IT-ul cu tehnologia digitală

Loc de desfășurare:  Colegiul Național „Radu Negru” – Făgăraș
Scopul acestui proiect este dezvoltarea abilităților digitale și a creativității elevilor prin utilizarea tabletelor grafice, a tehnicilor digitale și a softurilor  Krita, Inkscape, Gravit Designer, Vectr, Darktable, DALL-e 3in image creator bing etc. Pornind de la desenele, picturile și fotografiile realizate în mod clasic, elevii vor avea libertatea de a transpune în mediul digital propria operă rezultând produse noi, originale. Elevii vor învăța despre webdesign, AI generation, grafică digitală, editare de fotografie etc

Categorie beneficiari: elevi din clasele IV-V și elevi din ciclul liceal

Buget: 8470 Lei


8.Jocul-instrument STEAM pentru educația de bază

Organizație aplicantă: G.I Sburlea Ileana Simona, Bălan Silvia, Sîrb Carmen, Nicula Gabriela

Domeniu proiect: Mediul construit,matematică, IT,electronică

Loc de desfășurare: Făgăraș

Aplicația educațională SPIKE prin care vom învăța îi va asigura fiecărui elev un parcurs de învățare, în sesiuni de cca 45 minute.  Introduce elevii în lumea programării intuitive de tip tragere și plasare bazat pe Scratch, SPIKE Prime captivează continuu elevii prin acțivități de joacă distractive care stimulează gândirea critică și aptitudinea de a rezolva probleme complexe, indiferent de nivelul lor de învățare.

Categorie beneficiari: elevi  clasele a II-a

Buget: 13664 Lei


9.Ma_Li un curs cu impuls

Organizație aplicantă: G.I. ATU4 = EDUKIT pro KIDS

Domeniu proiect: matematică și științe, abordat interdisciplinar  – TIC, grafică/arte vizuale și comunicare

Loc de desfășurare:Făgăraș,Băieși,Șoarș

Prin intermediul acestui proiect copiii își vor dezvolta abilitățiile esențiale în funcție de nivelul clasei lor dar și în funcție de nivelul fiecăruia. Ei vor învăța să soluționeze probleme simple și complexe, să utilizeze anumite aplicatii software, să își dezvolte comunicarea orală și să compună scute texte.

Categorie beneficiari: elevi , clasele pregătitoare, I și a IV-a (clase mixte din mediul rural)

Buget: 5862 Lei


10.De la Poveste la Știință

Organizație aplicantă: G.I. Școala Gimnazială Șercaia

Domeniu proiect: științe ale naturii, matematică, informatică,chimie, fizică.

Loc de desfășurare: Școala Gimnazială Șercaia
Prin proiectul “De la poveste la știință“ ne propunem să aducem în învățarea elevilor din clasele primare elemente STEAM prin intermediul poveștilor, prin activități ludice, având în vedere faptul că învățarea ludică are rezultate foarte bune la această vârstă. Elementele de poveste se vor împleti cu aplicații de matematică, cu “experimente” științifice din domeniul fizicii, al chimiei, al științelor naturii. Un alt aspect va fi implicarea/inițierea elevilor în folosirea laptopului pentru a căuta imagini și informații ce se vor folosi în cadrul activităților – eveniment.

Categorie beneficiari: elevi ciclul primar

Buget: 5920,59 Lei


11.Aducem natura în școală

Organizație aplicantă: Școala Gimnazială ,,I.C. Drăgușanu”

Domeniu proiect: biologie

Loc de desfășurare:Școala Gimnazială ,,I.C. Drăgușanu”
Prin acest proiect elevii vor dobândi cunoștințe teoretice și practice despre creșterea și dezvoltarea plantelor, despre biodiversitate, despre importanța plantelor în viața omului și despre transportul substanșelor prin corpul omului studiind sângele. Copiii vor deprinde competențe utile întregii vieți și vor nutri dragostea pentru științe.

Categorie beneficiari: elevi ciclul primar și gimnazial

Buget: 5000 Lei


12. Fuga Lolelor Cincu la Muzeu. Instalație de artă imersivă 

Organizație aplicantă: Asociația SOXEN

Domeniu proiect: Artă, patrimoniu și circuite inteligente

Loc de desfășurare: Cincu
„Fuga Lolelor Cincu la muzeu. Instalație de artă imersivă” propune realizarea unei instalații interactive de artă electronică (circuite electronice, sunet, ultrasunete, robotică, programare) care să reprezinte Fuga Lolelor din Cincu, coordonată de artistul Cătălin Matei /Sillyconductor, realizată sub forma unor ateliere interactive cu elevi de liceu din Țara Făgărașului sub coordonarea lui Sergiu Mihăilescu și instalarea în Muzeul Lolelor Cincu.

Categorie beneficiari: elevi de liceu

Buget: 15000 Lei