Proiecte 2017-2018

1. Natural Beauty

Organizație aplicantă: Liceul Tehnologic „Dr. Ioan Șenchea”

Tip aplicant: GI – profesori liceu

Rezumat proiect: Proiectul își propune constituirea unui grup de lucru format din 8 eleve (clasele 9-11) care vor învăța să producă cosmetice și produse de igienă naturale, în condiții de laborator, sub îndrumarea prof. coordonatori, folosind principii, metode și operații științifice. Se va prezenta, astfel, o altă față a chimiei, a biologiei, în corelație cu alte științe, concretizate în obținerea de astfel de produse. Acest proiect va permite elevilor să fie oameni de știință în chimia cosmetică. Vor prepara și vor creea formule de creme cosmetice, propriul balsam de buze, deodorante, produse de machiaj, etc., folosind ingrediente naturale. După pregătirea echipei, aceasta va organiza ateliere de lucru, în școala noastră (implicați cca. 150 elevi), urmând ca, pe viitor, să organizeze un laborator mobil cu ajutorul căruia să susțină de ateliere în școli din oraș, cât și din mediul rural, în care să le împărtășească celorlalți elevi cunoștințele și abilitățile dobândite. Proiectul își propune să utilizeze într-un mod plăcut cunoștințele dobândite la orele de științe, să promoveze sănătatea, igiena, spiritul de echipă, creativitatea, imaginația, punând accent pe folosirea surselor naturale de întreținere corporală și igienă a mediului.

Domeniu proiect: Chimie, biologie, fizică, matematică și sănătate

Activitati: “Activităților de tip do-it-yoursef, a activităților de învățare în echipă de tip peer-learning, dar mai presus de toate, își propune să-i ajute pe tinerii elevi din școala noastră și din Șc. Gimn. „Ovid Densușianu” și ȘC. Gimn. Recea să aplice în practică noțiuni teoretice învățate la disciplinele științifice într-un mod atractiv și util, producând, pentru uz personal, produse cosmetice și de igienă care să promoveze sănătatea. Pregătirea echipei de lucru formată din 10 elevi care prin încercări vor creea 3 rețete de balsam buze, 3 creme cosmetice pentru mâini și față, 2 parfumuri și 2 deodorante solide în laboratorul școlii cu scopul de a transmite altor elevi cunoștințele științifice teoretice și practice dobândite, în perioada martie – aprilie 2018. Desfășurarea a 10 ateliere de lucru în școală, cu echipa de lucru formată, la care vor participa cca. 400 elevi de liceu și scoală profesională din liceul nostru, pentru a le insufla plăcerea de a studia științele într-un mod plăcut și util în luna aprilie 2018. Realizarea laboratorului mobil și folosirea lui în 2 școli (mediu urban si rural) prin implicarea celor 200 de elevi din clasele VII-VIII în ateliere de lucru în lunile mai – iunie.”

Beneficiari: Proiectul se adresează unui număr aproximativ de 400 elevi, din clasele IX – XII (liceu zi) și clasele IX- XI (de școală profesională), precum și unui număr de 200 elevi din clasele VII – VIII din Școala Gimnazială „Ovid Densușianu”- Făgăraș și Școlala Gimnazială Recea, din mediul rural. Elevii au vârste cuprinse între 12-19 ani.

Buget: 6178,8


2. Muntii – Educatia la inaltime

Organizație aplicantă: Liceul Teoretic Ion Codru Dragusanu Victoria

Tip aplicantGI – profesori liceu

Rezumat proiect: Proiectul consta in realizarea unei aplicatii personalizata atat pentru PC, dar care poate fi utilizata si on-line, aplicatie ce va contine harti interactive cu animatii flash. In harti vor fi descrise trasee montane spre cele mai cunoscute varfuri din Muntii Fagaras, cu mai multe variante pentru punctele de plecare de la poalele muntilor, cu detalii multiple legate de durata, dificultate si vor fi mentionate popasurile posibile pe timpul drumetiilor mai lungi . Animatiile flash vor consta in expunerea faunei si a florei specifice zonei, mai ales a speciilor protejate la nivel national si european.

Domeniu proiect: Mediu natural, geografie, meteorologie, matematica, informatica, biologie, fizica

Activitati: “Crearea aplicatiei care contine traseele către vârfurile din Munții Făgăraș”

Beneficiari: Elevii claselor III –XII

Buget6000


3. Ne jucăm, explorăm, învățăm!

Organizație aplicantă: Colegiul ”Aurel Vijoli” Făgăraș – învățământ primar

Tip aplicant: GI – prof învățământ primar

Rezumat proiect: Proiectul explorează studierea fenomenelor naturale, într-o manieră atractivă, în măsură să stimuleze interesul elevilor și să dezvolte aptitudini specifice domeniului științe. Cu ajutorul lor elevii asimileaza cu usurinta notiuni primare de chimie si biologie, inteleg relatia cauza-efect si isi dezvolta gandirea critica. Ei pot invata despre decantare, filtre de apa, circuitul apei in natura, magnetism, vulcani, circuite electrice etc. intr-un mod practic si interactiv.

Domeniu proiect: Matematica, ecologie, mediu natural

Activitati: “Explorarea fenomenelor propuse spre studiere, într-o manieră atractivă, în măsură să stimuleze interesul elevilor și să dezvolte aptitudini specifice domeniului științe. Cu ajutorul lor elevii asimileaza cu usurinta notiuni primare de chimie si biologie, dar si matematică, înteleg relaţia cauză-efect şi işi dezvoltă gândirea critică. Ei pot învăţa despre univers, circuitul apei in natură, corpul uman, măsurători, magnetism, circuite electrice etc. intr-un mod practic si interactiv”

Beneficiari: Elevii din învățământul primar, ca beneficiari direcți și comunității din care provin, în mod indirect

Buget7451


4. Micul Einstein

Organizație aplicantă: Fundatia Regen

Tip aplicant: ONG

Rezumat proiect: Proiect integrat pentru clasele primare care  ideea dezvolta cunostintele  atat pe partea de matematica  si anume familiarizarea cu formele,corpurile geometrice cât și pe partea de știință- Sistemul Solar. Copiii vor explora matematica și științele naturii prin prisma : ,,Forme și corpuri geometrice in jurul nostru”. Esența informațiilor ce rezultă în urma procesului de învațare prin descoperire poate fi stocată pe un perete interactiv care are rolul de a reda audio mesajul înregistrat chiar de ei inșiși! Ei vor putea să își amintească pe tot parcursul proiectului lucrurile care i-au fascinat. Activitățiile ce se vor derula vor consta în construirea modelelor geometrice cu ajutorul pieselor ce pot  fi asamblate dupa propria lor creativitate sau dupa exemplele  sugerate cat si exploatarea treptată a cunostințelor despre sistemul nostru solar prin machete 3D interactive motorizate sau  plane 2D sub forma de puzzle de podea, pentru tablă.

Domeniu proiect: Matematica, astronomie, stiinte ale naturii

Activitati: “Ateliere de joaca în care vor contrui, se vor întrece în dibăcie, vor susține mici competiții, toate cu scopul învățarii prin descoperire. Vizionarea unor documentare despre planetele sistemului nostru”

Beneficiari: Proiectul se adresează copiilor, participanți la cluburile de teme susținute săptămânal de Fundația Regen. La aceste cluburi majoritatea copiilor sunt de ciclu primar dar fiind grupuri mixte avem și copii de gimnaziu. Copiii provin de la școliile din Mândra, Toarcla și șc. Gen. Nr. 3 -zona Combinat. Un grup țintă este și clasa pregătitoare B a Colegiului Național ,,Radu Negru”. Aproximativ 70 de copii..

Buget2777


5. Magia Științei

Organizație aplicantă: Colegiul National ,,Radu Negru″ Făgăraș

Tip aplicant: ONG

Rezumat proiect: Inițierea unui cerc de științe adresat elevilor din clasele III-X. Ne propunem să continuăm ,,Magia Științei″ lărgind sfera de cunoaștere prin introducerea unor noțiuni noi (energie verde etc), a unei noi discipline (biologia/ecologia) și încurajăm elevii care s-au remarcat anul trecut să coordoneze activitățile propuse chiar de ei pentru cea de-a doua ediție.

Domeniu proiect: Energie verde, ecologie, fizica, chimie, biologie

Activitati: “Experimente inedite de fizica, chimie, biologie, ecologie, biodiversitate. Târg de științe”

Beneficiari: Elevii din clasele III-X de la Colegiul Național ,,Radu Negru”. Aproximativ 450 elevi din clasele III – X.

Buget: 10263


6. Laboratorul din curtea școlii

Organizație aplicantă: Școala Gimnazială ,,Prof.Dr.Ioan Cerghit″ Hârseni

Tip aplicant: GI – profesori gimnaziu

Rezumat proiect: Ideea proiectului a venit de la elevi care își doresc să descopere utilitatea noțiunilor teoretice în viața de toate zilele, să se dezvolte mental și fizic și să se implice în dezvoltarea comunității. Dorim realizarea de schimburi de experiență și  parteneriate educaționale. Proiectul va dezvolt activități interdisciplinare, în cadrul cărora elevii să descopere lumea magică a   științelor (fizică-chimie-biologie), unde toți cei pasionați de științe și nu numai să poată desfășura activități de tip do-it-yourself, peer-learning, realizare de PED-uri și de implementare a unor proiecte educaționale de tipul: influența sportului și activității fizice asupra stării de sănătate,  nutriție, aditivi alimentari și efectele lor benefice/nocive asupra organismului. protejând natura ne asigurăm viitorul, surse de energie regenerabilă etc. Elevii vor realiza determinări experimentale legate de tot ceea ce ne înconjoară (sol, apă, aer), a construi aeromodele și navomodele, a realiza o bază de date bazată pe aceste determinări, a descoperi care le sunt abilitățile și înclinațiile în vederea urmării unei școli profesionale/liceu, a realiza experimentele de laborator incluse în programa școlară etc.

Domeniu proiect: Informatică, biologie, chimie, fizică, meșteșuguri, horticultură, aeromodele, navomodele și mediu construit

Activitati: “Experimente inedite de fizica, chimie, biologie, ecologie, biodiversitate.”

Beneficiari: Elevii claselor III –VIII

Buget: 5000


7. Făgăraș, prima dată  pe aripile vântului

Organizație aplicantă: Colegiul Național ,,Doamna Stanca” Făgăraș

Tip aplicant: ONG

Rezumat proiect: Proiectul are la bază construcția unor machete prototip, a unor aparate de zbor de mici dimensi unicontrolate de la distanță prin intermediul unei tehnologii de radio-teleghidare. Pe lângă construcția micilor aparate de zbor, se vor derula și lecții de pilotaj ale acestor mini-avioane, dar se încurajează și proiectarea noilor tipuri de avioane și planoare.

Domeniu proiect: Aeromodele, fizică

Activitati:  Constructie de aeromodele si pilotarea lor

Beneficiari: Elevii claselor III –XII

Buget: 9525,5


8. LearningHub

Organizație aplicantă: LearningHub

Tip aplicant: ONG

Rezumat proiect: Proiectul LearningHub isi propune sa creeze un spatiu complet echipat, propice invatarii programarii si nu numai. Proiectul LearningHub isi propune sa gazduiasca training-uri si ateliere pe teme atat din cadrul informaticii cat si din alte domenii. Ne propunem sa dezvoltam cunostintele oamenilor din comunitate care nu sunt la indemana lor in viata cotidiana. Proiectele ce pot avea loc in acest tip de spatiu ar putea fi: Ateliere CoderDojo, cursuri de programare, de web-design, de securitate a informatiei, de retealistica, de hardware dar si din alte domenii, facilitand invatarea printr-un spatiu dedicat acesteia si oferind training-uri si ateliere tinute de catre oameni instruiti in domeniu care vor veni ca voluntari. Noi, initiatorii proiectului, consideram domeniul informatic un domeniu de viitor pe care insa nu se pune destul accentul in cadrul scolii sau al societatii, majoritatea personelor fiind de mult depasite de noutatile din domeniul tehnologic, noutatile fiind tot mai multe si mai inovative pe zi ce trece. Consideram ca noutatile tehnologice pot usura viata persoanelor indiferent de varsta lor.

Domeniu proiectIT

Activitati: 

  • Cursuri de programare
  • Cursuri de webdesign
  • Cursuri de grafica si proiectare
  • Prezentari in domeniul hardware si software
  • Cursuri de retealistica si securitate informatica

Beneficiari: Elevii claselor III –XII

Buget20909


9. We Love Biology- Cercul De Biologie Karios

Organizație aplicantă: Colegiul National ,,Radu Negru″ Făgăraș

Tip aplicant: ONG

Rezumat proiect: Activitățile proiectului vor fi diverse, din mai multe ramuri ale biologiei: genetică, biologie celulară, biochimie, ecologie: modelarea structurii dublu-catenare a ADN-ului, ARN-ului mesager, lucrări practice referitoare la diviziunea celulară(mitoza și meioza), influenta ereditătii in determinarea grupelor de sange, observatii microscopice la procariote, punerea in evidenta a pigmentilor clorofiliei, testarea tipurilor de lapte(teste de falsitate, prezenta/absenta antibioticelor),testarea tipurilor de apă potabilă din Făgăraș , testarea unor produse de panificație, observatii macroscopice la microscop stereoscopic ale insectelor si nevertebratelor,   etc. Pe lângă activitățile enumerate mai sus, vom avea un parteneriat activ cu catedra de biologie a Facultății de Stiințe  de la Universitaea ”Lucian Blaga” din Sibiu. Cu sprijinul lor vom implica elevii în echipele de cercetare astfel încât aceștia să învețe să obțină date biologice și să prelucreze aceste baze de date. Suntem in discuții cu proprietarul unui laborator privat de genetică pentru obtinerea unui parteneriat. Dorim ca elevii să participe la câteva lucrări practice efectuate de specialiști.

Domeniu proiect: Biologie experimentală și aplicată

Activitati: “Realizarea unor experimente și lucrări practice prin corelarea interdisciplinară a biologiei, fizicii și chimiei.
Familiarizarea elevilor cu metodele de cercetare în laborator și în teren, din domeniul biologiei, obținerea datelor și interpretarea acestora. Realizarea unor vizite de studiu în diferite arii protejate din țara noastră cu scopul conștientizării necesităţii protecţiei şi conservării patrimoniului natural”

Beneficiari: Elevii Colegiului Național ”Radu Negru”, Făgăraș, atât din ciclul gimnazial cât și cel liceal, care au în comun pasiunea pentru biologie, ecologie și dorința de a lucra și învăța în echipă. Categoria de varstă este cuprinsă între 11-15 ani pentru nivelul gimnazial și 16-19 ani la nivelul liceal

Buget: 10774


10. Camera obscura

Organizație aplicantă: Asociația Renascendis

Tip aplicant: ONG

Rezumat proiect: „Camera obscura” este un proiect inedit, de mari dimensiuni, împărțit în componente pentru care Asociația Renascendis încearcă să obțină finanțare din diverse surse. Un proiect de infrastructură dedicat fotografiei prin procedee istorice, ”clasice”, într-o eră a fotografiei digitale „Camera obscura” își propune să aducă sub același acoperiș al educației non-formale conservarea, digitizarea și promovarea fotografiei vechi pe diverse suporturi cu experimentul. Punctul de plecare este colecția de fotografie a Asociației Renascendis, compusă din aproape 2000 de piese: dagherotipii (anii 1850), fotografii pe hârtie (c. 1860-1970), ferotipii (1890-1910), clișee pe sticlă și celuloid (c. 1900-1940) și tehnică fotografică istorică. „Camera obscura” se vrea a fi un proiect complet hands-on. Proiectul va implica un grup de elevi de liceu din Făgăraș care va participa direct la activități de digitizare și conservare a suporturilor fotografice vechi și la ateliere de fotografie prin procedee istorice (ambrotipie, platinotipie etc.) sau fotografie pe film și realizarea unei expoziții foto. Pregătirea substanțelor, a amestecurilor și emulsiilor necesare realizării suporturilor foto pe sticlă sau hârtie, developarea și fixarea acestora sau a filmelor fotografice vor deveni cele mai spectaculoase metode de a experimenta și învăța elemente de chimie practică. Lucrul cu echipamente fotografice istorice care, cu ajutorul lentilelor, fac din lumină cel mai talentat pictor, este cel mai bun prilej de a avea contact cu noțiuni elementare, dar și complexe de optică.

Domeniu proiect: Artă fotografică și chimie, fizică, optică, conservare, restaurare, electronică și IT

Activitati: “Un număr de 20 de întâlniri de lucru (ateliere, laboratoare, sesiuni și excursii de fotografiere) cu grupul permanent de elevi implicat în proiect și expoziția foto. Dezvoltarea unei baze de minim 500 de fotografii digitizate din colecția Renascendis și din alte surse publice sau private prin implicarea grupului permanent de elevi. Dezvoltarea unei infrastructuri permanente și autonome dedicate fotografiei istorice în Făgăraș cu implicarea adolescenților elevi de liceu. ”

Beneficiari: Proiectul se adresează în primul rând adolescenților elevi de liceu din Făgăraș, dar și comunității locale în ansamblu, prin expoziția foto, și publicului general și specialiștilor, prin activitățile de digitizare, cercetare și publicare a materialului fotografic istoric incluse în proiect. Elevii implicați au vârste cuprinse între 14 și 19 ani.

Buget: 24810


11. Universul Stiintei

Organizație aplicantă: Asociatia Love for Life

Tip aplicant: ONG

Rezumat proiect: Proiectul isi propune implementarea proiectelor de educatie non-formala in randul comunitatilor rurale din Romania (la ora actuala proiectul se desfasoara deja la diferite scoli din Fagaras, Bistrita Nasaud si Cluj Napoca, in Fagaras fiind vorba de Recea si Harseni).

Domeniu proiect: “Surse de energie regenerabilă (panouri solare, mașini bazate pe hidrogen, energie eoliană, etc.) Probleme de mediu, poluare și efectele poluării; combaterea poluării; defrișarea pădurilor și efectele emisiilor de gaze cu efect de sferă Experimente științifice în domeniile fizicii și chimiei Robotică Tehnologia informației și medii digitale Electronică Industria viitorului (mașini autonome, roboți industriali, e-banking, etc)”

Activitati: “Conectarea copiilor din mediul rural cu tehnologia aplicată și instruirea acestora în tehnologii de interes actual, care pot fi aplicate în comunitățile din care fac parte, inclusiv prin accesarea de fonduri europene: energie regenerabilă, reducerea poluării, introducerea tehnologiei în mediul rural (internet, plăți bancare online, semafoare inteligente, îmbunătățirea infrastructurii pentru persoanele cu handicap locomotor. Programe și proiecte oferite cadrelor didactice din mediul rural, care să îmbogățească programa educațională existentă, cu accent pe latura practică. Construirea unei localități bazată pe surse de energie regenerabilă

  • Reciclarea deșeurilor de plastic și aluminiu
  • Agricultură organică și permacultură.”

Beneficiari: Aproximativ 1000 elevi din Țara Făgărașului, cu vârste intre 7 si 15 ani.

Buget: 8400


12. Iarba verde de acasă – ediția a II a

Organizație aplicantă: Asociatia Docendo discimus

Tip aplicant: GI – profesori gimnaziu + liceu

Rezumat proiect: Proiectul propune activități din domeniul biologiei, chimiei și astronomiei. În domeniul biologiei vom derula activități ce vizează observațiile ornitologice după o pregătire teoretică asupra familiilor și speciilor de păsări. În domeniul botanicii vom derula activități de inventariere a speciilor din flora spontana a Lisei si crearea unei baze de date online. În domeniul chimiei vom realiza diferite experimente,  vom incerca reprezentarea geometriei moleculare a unor substante și, în consecinţă, înţelegerea modificărilor survenite la nivel molecular în urma unor reacţii chimic ( apă, dioxid de carbon, sare, clor, etc). In domeniul astronomiei vom studia Sistemul Solar si vom realiza observatii astronomice ale galaxiilor, stelelor si a unor planete care pot fi văzute de pe Pământ.

Domeniu proiect: biologie, chimie și astronomie

Activitati: “Realizarea unor observații astronomice cu telescopul și familiarizarea elevilor cu notiuni legate de astronomie.  Inventarierea speciilor din flora spontana a Lisei si crearea unei baze de date online. Reprezentarea geometriei moleculare a unor substante (apă, dioxid de carbon, sare, clor, etc).”

Beneficiari: Aproximativ 22 elevi dintre care 15 copii care au parcurs si editia I a proiectului care vor forma grupa de avansați si 7 elevi care vor forma grupa de începători

Buget: 8900


13. Learning by doing

Organizație aplicantă: Liceul Tehnologic „Dr. Ioan Șenchea”  impreuna cu  Liceul Dr Ioan Mesota Brasov

Tip aplicant: GI – profesori liceu

Rezumat proiect: Proiectul urmăreşte achiziţia de deprinderi legate de economisirea energiei electrice şi de realizare cu mijloace simple a unor sisteme care să se bazeze pe surse regenerabilă de energie – energia solară şi energia apei. Două echipe de elevi de la Colegiul Național „Dr. Ioan Meșotă” din Braşov şi de la Liceul Tehnologic „Dr. Ioan Şenchea” Făgăraş vor construi,fiecare, câte 2 module experimentale, în care se va pune în evidenţă randamentul de conversie a energiei precum şi modul cum se poate economisi energia electrică obţinută la alimentarea unor receptori electrici folositi în gospodărie. Sunt propuse ateliere de lucru cu elevii celor două licee şi se va organiza o demonstaţie la Școala Gimnazială Şinca Veche, din mediul rural. Proiectul este interdisciplinar, urmărind şi achiziţia de abilităţi de comunicare directă şi indirectă, cu utilizarea corespunzătoare a termenilor tehnici în limba română şi limba engleză.

Domeniu proiect: Energia solară, energia apei, energiei electrice

Activitati: Proiectarea și confecționarea a patru module demonstrative de conversie a energiei și utilizarea lor în aplicații practice, care să permită aprofundarea noțiunilor teoretice îmbinate cu cele practice la disciplinele de ştiinţe şi tehnologie, de către patru echipe de câte 5 elevi.

Beneficiari: Proiectul se adresează unui număr de aprox. 400 de elevi ai Colegiului National Dr Ioan Mesotă Braşov (clasele V – XII, gimnaziu şi liceu zi) şi ai Liceului Tehnologic „Dr. Ioan Şenchea” Făgăraş (clasele IX – XII, liceu zi și clasele IX- XI, școală profesională), precum şi elevilor din clasele V – VIII de la Școala Gimnazială Şinca Veche, din mediul rural. Elevii au vârste cuprinse între 12-19 ani, adică elevi care studiază științele și sunt la vârsta la care problematica economiei de energie este nu numai o chestiune de studiu ci şi de aplicare în viaţa familiară

Buget: 6160